Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Jó reggelt ! Tippek, hogy könnyebben induljon a nap

2011.04.13

Flo



A reggel sokak számára nehéz, sietős, stresszel teli időszaka a napnak. Pedig több tanulmány is bizonyítja, hogy ha reggel kiegyensúlyozottabban indítjuk a napot, akkor a nap közbeni stressz kevésbé viseli meg szervezetünket. Igen ám, de vagyunk páran, akik számára kisebb traumával ér fel a reggeli ébredés és az azt követő napi rutin. Íme saját tippjeim, melyekkel könnyebbé varázsolom a reggeleket. 

1. A legfontosabb a tápanyagbevitel

1302695636.jpg 

Bizony, egy jó reggel jó reggelivel kell hogy induljon. Azok számára, akik hozzám hasonlóan mindig egy kicsit később kelnek, mint kellene, a legjobb, ha előző este megcsinálják a másnapi reggelit. Nem kell teleennünk magunkat mindenféle nehéz étellel. Csupán annyit együnk, hogy legyen a testünkben elég kalória a nap elkezdéséhez. A rántotta vagy a melegszendvics tökéletes választás. Későn kelőknek ajánlom, hogy a szendvicseket előző este készítsék el, hogy reggel már csak a sütőbe/mikróba kelljen bedobni. Sokunk agya számára nagyon fontos, hogy némi koffeinnel ellássuk. (Tisztelet a kivételnek.) Érdemes egy csésze kávét vagy fekete teát elfogyasztani, nem szükséges literszámra inni őket. Egy-egy csészényi bőven elég. Ezek még nem terhelik meg a szívünket, viszont segítenek az agyunknak, hogy felkészüljön a napra.

2. Gyakorlatok 
Rengeteget tud dobni az ember közérzetén, ha felkelés után végez egy-két gyakorlatot. Nem kell komplett edzésterveket végigcsinálni, elég, ha egy-két karkörzést, csípőkörzést megcsinálunk. A gyakorlatok ugyanis felfrissítenek, beindítják a vérkeringést és több tanulmány szerint pozitívan befolyásolják az önbizalmunkat, ami igen jól jön egy dolgos nap elején. Aki megteheti, az válassza a kertet a gyakorlatok elvégzésére, akinek nincs erre lehetősége, az próbálja nyitott ablaknál végezni a gyakorlatokat. A friss levegő csodákra képes.

3. Hallgasd a természet hangjait 
Ha valaki nagyvárosban lakik, ez sajnos nem egyszerű, de van megoldás. Jómagam sajnos madárdal helyett kénytelen vagyok az autók és motorok zaját hallgatni, de szerencsére a legtöbb videomegosztó már telis-tele van különböző természeti hangokkal. A madárcsicsergéstől egészen a tengerzúgásig. Kezdetben idegenkedtem tőle, de elképesztően meg tudja nyugtatni az embert. Még ha csak egy-két percre állunk is meg belehallgatni.  

1302696045.jpg 

4. Forró csoki vagy kakaó 
Egy nemrégiben megjelent tanulmány szerint, a kakaóban lévő flavonolok segítenek a hangulat javításában és fokozzák az éberséget. Egy pohár kakaó a benne található szénhidrát és fehérje segítségével képes fenntartani a vércukorszintünket egészen ebédig. Arról nem is beszélve, hogy mindenki reggelét bearanyozza egy kis csokoládé.

5. Adj magadnak öt percet 
Ahelyett, hogy kipattannál az ébresztőóra csörgésére és mint valami hurrikán, elkezdenéd a napot, nyomd be a szundi-gombot és adj magadnak öt percet. Ez alatt az öt perc alatt csak feküdj nyitott szemmel és szépen, nyugodtan gondold végig a teendőidet. Majd ha letelt az idő, lassan, nyugodtan kelj fel. Így nem fogod már korán reggel úgy érezni, hogy tízfelé kell szakadnod.
 

usoPreviewPopup
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.