Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


8 szuper lábápolási tipp a tavaszra készülve

2011.04.17

Tavasztól a lábunknak különösen nagy odafigyelésre és gondoskodásra van szüksége. Íme a legjobb frissítő, ápoló és illatosító kezelések, amelyektől lábaink fittek, puhák, lépteink pedig könnyűek lesznek.

tavaszilabapolas_nagy.jpg 

 foto:profimedia.hu

1. Radírozzunk!
A lábradírok, az őrölt habköveket tartalmazó készítmények arra szolgálnak, hogy az esti tusolás során végigdörzsöljük vele lábainkat: a radírokkal az egész lábat, míg az őrölt habköveket tartalmazó termékkel csak térdtől lefelé. Ezzel egyszerre radírozzuk le az elhalt hámsejtet, a szennyeződéseket, a verejték nyomait, és megakadályozzuk, hogy a szőr a bőr alá nőjön, valamint puhítjuk is a bőrünket.

2. Mielőtt elindulnánk
A reggeli zuhanyozás után a félig szárazra törölt lábra vigyük fel a hűsítő, frissítő krémet, amelyet finoman, alulról lefelé irányuló mozdulatokkal masszírozzunk a bőrbe! A zselés állagú termékeket simítsuk el a lábunkon! Így megakadályozhatjuk a kellemetlen szagok kialakulását.

3. Sarokpont
Akinek a sarkán a bőr megerősödött, berepedezett, annak lábáztatás után meg kell szabadulnia ezektől a szépséghibáktól. Amennyiben ez sikerült, esténként horzsakővel vagy finomabb bőrsimítóval a zuhany alatt dörzsöljük át a sarokrészt, így elkerülhetjük a probléma újbóli kialakulását. A legjobb, ha minden fürdés után a sarkunk bőrébe vékonyan bemasszírozunk kevés speciális krémet. Amennyiben megtehetjük, ismételjük meg 15 perccel azelőtt is, hogy bebújnánk a cipőbe.

4. Hogy ne izzadjon!
Akinek erősebben izzad a lába, az már a reggeli fürdés után hintőporozza be a lábfejét, a talpát, az ujjak közötti területet. A hintőpornak nem lesz feltűnő nyoma, ha a folyékony változatot használjuk, amelynek púderes a hatása, és tartósan szagtalanít, illetve felszívja a verejtéket.

kezeslabapolas.jpg 

5. Frissítsünk napközben is!
Napközben a lábunk elfárad, a meleg hatására duzzanatok jöhetnek létre, és lépteink egyre jobban elnehezülnek. Ezért tegyünk a táskánkba folyós vagy pumpás dezodorra emlékeztető kiszerelésű frissítőt, amellyel bármikor és bárhol a lábainkat felfrissíthetjük, sőt, még a kényelmetlen lábbeli okozta fájdalom is enyhül.

6. A szem előtt a köröm
Fordítsunk nagyobb figyelmet a lábkörmeinkre, hiszen a nyitott lábbeliben most szem előtt vannak. A körmöt ne vágjuk, hanem reszeljük, mégpedig kissé szögletes formára! A színes körömlakkra vigyünk fel egy réteg színtelen védőlakkot, így tovább tart a frissessége.

7. Ha duzzad…
A láb feldagadása azoknál fordul elő fokozottabban, akik hosszabb ideig ülnek vagy állnak, ugyanis ilyenkor felszaporodik a szövetközi folyadék.
Ajánlott: a duzzanatot csökkentő lábkozmetikumok használata mellett esténként tanácsos a földre lefeküdni, lábunkat a falnak támasztani, majd 10 perc után a lábfejtől a térd irányába haladva, erősen végigsimítani az alsó lábszárunkat. A véredények feszültsége oldódik, a duzzanat így felszámolható.

8. Kényeztető fürdők
- Esténként vegyünk meleg lábfürdőt, amely az egész testet felfrissíti.
- A válogatott hőfokú lábfürdők a vérkeringésre hatnak, és megszüntetik a kimerültséggel járó jelenségeket.
- Erőteljes lábizzadás esetén langyos hőmérsékletű lábfürdő ajánlott.
- A hideg-meleg vizes váltogatott fürdő 15 percnél tovább ne tartson, és mindig meleggel kezdjünk, majd hideggel fejezzük be!
- Ugyanígy tegyünk, ha tusolunk: meleg vízsugárral a talpaknál kezdjük, és így haladjunk egyre feljebb, majd a kiindulópontnál hideggel fejezzük be.
- A hideg lábfürdő mindig csak egy-két perces legyen!
- Lábfürdő esetén mindig tegyünk lábsót a vízbe!
- A lábfürdő után töröljük szárazra a lábat, és jöhet az éjszakai krémezés. Ha pakolásként visszük fel a krémet, húzzunk vékony pamutzoknit, így a krém hatóanyagai nem ragadnak a lepedőre.
 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.